Soutěže
V průběhu hry hráči proti sobě bojují v soutěžích buď jako kmen proti kmeni či individuálně. Soutěže jsou koncipovány na vytrvalost, sílu, obratnost, řešení problémů, týmovou práci, zručnost či vůli a jsou navrženy tak, aby odpovídaly tématem aktuální série. Častým stylem soutěže je překážková dráha, kde je nutné posbírat všechny kousky skládačky a následně tuto skládačku správně poskládat.
V některých soutěžích musí trosečníci jíst nechutné jídlo (včetně typických jídel místních obyvatel), či jsou zaměřeny na znalosti soutěžících o místním prostředí či ostatních hráčích. V mnoha sériích je i soutěž, které se zúčastní člen rodiny, přítel nebo jiná významná osoba každého trosečníka, dále se také vyskytuje 'Survivor Aukce', kdy trosečníci přehazují ostatní, aby získali luxusní odměnu (jídlo, koupel, atd.) či strategickou výhodu při další soutěži.
JEFF PROBST NA SURVIVOR AUKCI.
Dále může být soutěž, při které získá vítěz nové auto nebo soutěž obsahující prvky minulých soutěží série. Ve vytrvalostních soutěžích musí obvykle soutěžící balancovat na malých bidýlkách nebo vydržet na sloupech či využít svou vlastní váhu tak dlouho, dokud vydrží. Ve vytrvalostních soutěžích se postupně může zvyšovat obtížnost, aby se k vítězi došlo rychleji. V některých soutěžích kmeny soutěžily na vlastních plážích a měly za úkol postavit lepší přístřešek či vytvořit lepší signál SOS než druhý kmen. Výsledek pak posuzoval znalec a výhra byla shozena z letadla nebo přivezená lodí.
Jednotlivé soutěže jsou trosečníkům oznámeny speciálními zprávami zanechané v blízkosti tábora nazvané treemail (stromová pošta). Tento název se uchytil již v první sérii Survivor: Borneo, jelikož zprávy byly zanechány v koši zavěšeném na stromě. Tyto zprávy jsou téměř vždy napsány rýmem, který obsahuje náznaky principu nadcházející soutěže a někdy je zpráva doplněna také rekvizitou, která může být užitečná pro vymyšlení strategie pro soutěž.
Existují dva typy soutěží: Soutěž o odměnu a soutěž o imunitu. V soutěži o odměnu, trosečníci soutěží o luxusní věci, které nejsou nezbytné pro přežití, ale díky kterým je život jednodušší či zábavnější. Příkladem je jídlo, křesadlo, rybářské náčiní, plachta či krátké výlety mimo tábor. V soutěžích o imunity se nesoutěží o odměnu, ale jak napovídá název, soutěží se o imunitu. Kmen, který získá imunitu se nemusí zúčastnit Kmenové rady (Tribal Council), která slouží pro eliminaci tedy vyloučení trosečníků.
Vyskytuje se i pár kombinací, kdy je jen jedna soutěž, ale hraje se jak o odměnu, tak o imunitu. V prvních epizodách bývá pouze soutěž o imunitu, kde vítězný kmen získá zároveň i odměnu (křesadlo, rybářské náčiní, plachtu, atd.). V případě více kmenů, získá odměnu vítězný kmen a imunity všechny kmeny kromě posledního.
V pozdějších sériích, kdy zbývají dva kmeny, se objevily i soutěže, po kterých šly oba dva kmeny na Kmenovou radu. Ale je více způsobů, jak probíhaly: v každém kmeni mohl jeden trosečník získat individuální imunitu nebo jeden kmen pozoruje druhý kmen při Kamenové radě a užívají si dobrého jídla.
Před sloučením, všechny soutěže probíhají mezi kmeny a odměny a imunita patří celému kmenu. Po sloučení soutěžící již soutěží sami za sebe. Individuální odměna většinou umožňuje výherci vybrat si jednoho či více členů, kteří s ním tuto odměnu budou sdílet. Po sloučení se také v soutěžích o odměnu občas vytvářelo dva či více týmů ze zbývajících hráčů v kmeni, které bojovaly proti sobě a kde vítězný tým vyhrál odměnu společně.
V posledních sériích se objevily "speciální tajné zprávy" uschované například v láhvi nebo drženou Jeffem. Tato zpráva byla po ukončení soutěže dána vítězi či poraženému a uděleny pokyny, zda jí má přečíst ihned po soutěži, před další soutěží nebo až na Kmenové radě. V těchto zprávách se může například kmen rozhodnout, zda půjde na Kmenovou radu nebo se rozhodne pobývat na horší pláži. V individuálních soutěžích může soutěžícímu poskytnout nějakou výhodu vůči ostatním, atd.
JEFF DRŽÍ TAJNOU ZPRÁVU(COOKOVY OSTROVY)
Pokud má jeden kmen více hráčů než druhý musí dorovnat při soutěži počet soutěžících, kteří budou soutěžit. Žádný soutěžící nemůže v soutěži sedět dvakrát za sebou. Některé soutěže vyžadují stejný počet mužů a žen z každého kmene, potom se musí posadit soutěžící určitého pohlaví, které nadbývá.
Sloučení kmenů, kmenové výměny
V sériích, kde se na začátku vyskytuje více kmenů než dva, se po jedné až čtyřech Kmenových radách tyto kmeny rozdělí do dvou. V mnoha sériích byla před sloučením kmenů také v určité fázi hry kmenová výměna. To znamená, že se pár hráčů prohodí mezi kmeny či dochází ke změně celých kmenů. Jsou různé způsoby, jak výměny probíhají. Může to být náhodným zamícháním či vybráním dvou "kapitánů", kteří poté vybírají členy kmene. Výměny většinou mají za následek rozpad brzkých aliancí a spojenectví a zároveň může ušetřit některé hráče, kteří měli být brzo vyloučeni.
Když zbývá posledních 8 až 12 hráčů ve hře, sloučí se oba kmeny do jednoho. Od této chvíle, se soutěže odehrávají na individuální bázi. Po sloučení je také oznámeno, na které pláži bude nový sloučený kmen žít. Kmen si vybere nové jméno a vytvoří si svou novou vlajku z materiálu, který mu dodá realizační tým. V 10. sérii Survivor: Palau nebylo typické sloučení kmenů, jelikož kmen Koror zdolal kmen Ulong vyhráním všech soutěží o imunitu. V kmenu Ulong zůstal pouze jeden člen, který se poté připojil ke kmeni Koror. Tento kmen neměnil již své jméno ani barvu. Proto v této sérii nebyly nikdy použity zelené buffíky připraveny pro sloučený kmen.
Skrytá imunita
V mnoha sériích jsou ve hře použity skryté imunity. Jsou to typicky malé předměty, motivem ladící k aktuální lokaci, ukryty v blízkosti kempu nebo na "Ostrově vyhnanství" (Exile Island). K nalezení skryté imunity dostávají hráči, kteří například byli uneseni druhým kmenem nebo vyhoštěni na "Ostrov vyhnanství", postupné nápovědy. Pokud hráč skrytou imunitu najde, může si ji ponechat nebo předat dalšímu hráči (například pro záchranu na Kmenové radě). Hráč není povinen ukázat skrytou imunity ostatním hráčům. Skrytou imunity může hráč použít v mnoha různých způsobech, a to třeba při vyjednávání o spojenectví nebo při potřebě hlasů na Kmenové radě. Ostatní hráči můžou objevit skrytou imunitu u nálezce jakýmkoliv způsobem v rámci pravidel hry a to včetně nakukováním do osobního majetku hráče.
![]() |
![]() |
![]() |
Ukázky skryté imunity |
V prvních několika sériích byla použita pouze jedna skrytá imunita. V dalších sériích se již vyskytlo více těchto imunit, většinou u každého kempu jedna. Skrytá imunita může být použita pouze do určitého momentu hry, v závislosti na sérii to bylo do Kmenové rady se čtyřmi, pěti či šesti soutěžícími. V novějších sériích se skrytá imunita může použít až do 36 dne.
Použití idolu se měnilo v závislosti na sérii:V Survivor: Guatemala musel hráč, který chtěl použít skrytou imunitu použít tuto imunitu před hlasováním na Kmenové radě. Díky tomu se stal imunní a ostatní hráči nemohli pro tuto osobu hlasovat a nesměli se již nijak dále domlouvat na změnách ve hlasování.
V Survivor: Panama - Exile Island a Survivor: Cook Islands hráč který měl skrytou imunity ji pro svou záchranu musel ukázat až po přečtení všech hlasů a vypadl hráč s dalším nejvyšším počtem hlasů.
Od Survivor: Fiji se skrytá imunita začala ukazovat po hlasování, ale před přečtením hlasů. Darování skryté imunity jinému hráči, by se mělo provádět právě v tuto dobu, která je k tomu určena. Řešením použití skryté imunity je stejné, jako v předešlých sériích, tedy vyloučení dalšího hráče s nejvyšším počtem hlasů. Jeff Probst v jednom rozhovoru řekl, že toto je "zlatá střední cesta" v používání skryté imunity. To vedlo k tomu, že hráč může být vyloučen i když má skrytou imunitu, ale nezahraje ji nebo naopak, že použije skrytou imunitu, ale ostatní hráči hlasovali pro jinou osobu.
V Survivor: Guatemala nebyla skytá imunita po použití opět ukryta. V dalších sériích pokud někdo zahrál skrytou imunitu nebo byl vyloučen hráč se skrytou imunitou a nezahrál ji, byla imunita opět ukryta na nové místo, s novou nápovědou. V Survivor: Gabon se soutěžící jednohlasně shodli hodit skrytou imunitu do moře. V tomto případě již nebyla znova ukryta na jiném místě. V některých sériích byly soutěžícími vytvořeny také falešné skryté imunity. Ty však nemají vůbec žádnou hodnotu a pokud ji někdo zahraje na Kmenové radě, skončí odhozená v ohni. Jeff uvedl, že produkční tým nepřímo podporuje hráče k výrobě těchto falešných imunit dodáním mnoha materiálu do tábora, které mohou být použity právě na tuto výrobu.
![]() |
Falešná skrytá imunita |
Ostrov vyhnanství, Ostrov vykoupení
Koncept "Ostrova vyhnanství" (Exile island) byl poprvé představen v Survivor: Palau, kde jeden trosečník zůstal sám na pláži v důsledku proher jeho kmene v soutěžích o imunitu. Skutečný "Ostrov vyhnanství" byl však poprvé použit v Survivor: Panama - Exile island a poté v Survivor: Cook islands, Survivor: Fiji, Survivor: Micronesia - Fan vs. Favorites, Survivor: Gabon a naposled v Survivor: Tocantins. Funkce "Ostrova vyhnanství" spočívá v tom, že vybraný hráč je po soutěži o odměnu vyhoštěn na ostrov či odlehlé místo minimálně na jeden den a vrací se před soutěží o imunitu. Hráč poslaný na "Ostrov vyhnanství" je vybrán většinou vítězným kmenem nebo vítězem z individuálních soutěží. V Survivor: Micronesia - Fan vs. Favorites a Survivor: Tocantins byli vybrání dva hráči, kteří museli na "Ostrov vyhnanství" (jeden z poraženého a jeden z vítězného kmene). Není-li uvedeno jinak a pravidla to dovolují, může rozhodující hráč poslat na "Ostrově vyhnanství" sám sebe.
![]() |
![]() |
Ostrov vyhnanství v Survivor: Panama - Exile Island |
Rovněž pokud je nerovnoměrný počet soutěžících při tvorbě kmenů (v počátečním rozdělení nebo při výměnách kmenů) je jeden z hráčů vybrán a poslán na "Ostrov vyhnanství" (toho bylo využito v Survivor: Panama - Exile Island, Survivor: Fiji a Survivor: Gabon) a je tam do té doby, než jeden z kmenů nedojde na Kmenovou radu a nevyloučí svého člena, kterého poté hráč nacházející se na "Ostrově vyhnanství" nahradí.
Jakmile je hráč vybrán, je okamžitě převezen lodí na "Ostrov vyhnanství" nebo mu je dána mapa s přesným místem, kde se "Ostrov vyhnanství" nachází. Tam se nachází pár důležitých nástrojů na přežití, většinou mačeta, hrnec, čutora na vodu a malé místo na ukrytí. Dvě hlavní nevýhody "Ostrova vyhnanství" jsou nedostatek jídla a vody, díky čemuž se hráč může oslabit a snížit svou zdatnost při další soutěži a izolace od ostatních hráčů, což může oslabit jeho postavení v kmeni. Většinou právě z těchto důvodů jsou soutěžící na "Ostrov vyhnanství" posíláni.
Osoba poslána na "Ostrov vyhnanství" však dostane cenu útěchy těchto typů - nápovědu ke skryté imunitě, která může být umístěna na ostrově, ale také nemusí, "okamžitý komfort" (Survivor: Gabon) nebo právo na změnu kmene (Survivor: Tocantins). Pokud je vyhoštěný soutěžící požádán o navrácení do hry před Kmenovou radou, nemůže být vyloučen a dostává imunitu na příslušné Kmenové radě.
Pouze ve dvou sériích byly použity rozdílné zvraty s vyhnanstvím. V Survivor: China kmen, který vyhrál soutěž o odměnu, měl právo "unést" jednoho člena z druhého kmene, který s nimi musel strávit celou dobu do další soutěže o imunitu. V Survivor: Samoa tomu bylo obráceně a to tak, že vítězný kmen musel vybrat jednoho svého člena, který jel s poraženým kmenem do jejich tábora a mohl pozorovat vztahy v tomto kmeni. Po sloučení se již tyto zvraty nepraktikovaly.
Přestože "Ostrov vyhnanství" se již dále nevyskytoval po sérii Survivor: Tocantins, v Survivor: Redemption Island se znovu objevil a to ve formě "Ostrova vykoupení" (Redemption Island), kde vyloučení soutěžící mají možnost bojovat o návrat zpátky do hry. Hráč vyloučený na kmenové radě, neodchází ze hry, ale je poslán na "Ostrov vykoupení", kde musí žít do doby, než se na ostrov dostane další hráč, který byl vyloučen na kmenové radě. Poté se tito dva trosečníci utkají v souboji a poražený musí již definitivně opustit hru a vítěz tohoto duelu čeká na "Ostrově vykoupení" opět na dalšího soupěře. To se opakuje tak dlouho, dokud není trosečník z "Ostrova vykoupení" poslán zpět do hry. Souboje na "Ostrově vykoupení" mohou probíhat i s více než dvěma trosečníky.
Kmenová rada
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jeff Probst předvádí areál Kmenové rady |
Kmenová rada se koná na konci každé epizody. Zde volí trosečníci proti jednomu hráči v kmeni, který bude vyloučen. Při prvním příchodu na Kmenovou radu je soutěžící požádán, aby si vzal svou pochodeň a zapálil ji v ohništi umístěného na Kmenové radě. "Toto je část rituálu Kmenové rady, protože oheň reprezentuje Váš život. Dokud máte oheň, jste stále ve hře. Pokud Váš oheň uhasne, jste ze hry venku." (This is part of the ritual of Tribal Council because fire represents life. As long as you have fire, you are still in this game. When your fire's gone, so are you.) je věta, kterou Jeff přivítá trosečníky na první Kmenové radě. Pokud už existuje porota, je požádána, aby přišla na Kmenovou radu a tiše seděla a pozorovala průběh Kmenové rady. Soutěžící jsou na Kmenové radě dotazování Jeffem, co se událo během předešlých dní a jak se vyvíjely vztahy mezi nimi. Těsně před hlasováním se Jeff zeptá soutěžícího s individuální imunitou, zda si jí nechá či předá jinému soutěžícímu. Kdokoli kdo má imunitu, nemůže být vyloučen ze hry.
![]() |
Trosečníci na své první Kmenové radě zapalují svou pochodeň |
Soutěžící volí proti dalšímu hráči v tajnosti a vysvětlují svou volbu ve zpovědnici, kde se hlasuje. Hráč, který obdrží nejvyšší počet hlasů musí opustit hru. Soutěžící nemůžou hlasovat sami pro sebe. Hráči jsou také požádáni, aby psali čitelně a vyhnuli se psaním neobvyklých přezdívek. Během vysílání hlasování na Kmenové radě nejsou ukázány všechny hlasy od soutěžících, aby se co nejdéle udržel moment překvapení, kdo bude vyloučen. Hlasy od všech soutěžících jsou ukázány během závěrečných titulků, kdy je také ukázána závěrečná řeč vypadlého trosečníka. Před přečtením hlasů, jsou hlasy produkcí seřazeny tak, aby toto čtení bylo napínavé co nejdéle. Všechny hlasy jsou konečné a nemůžou se měnit. Pokud trosečník získá při čtení hlasů potřebný počet hlasů na vypadnutí, další hlasy se již nečtou a ostatní soutěžící se je nedoví.
![]() |
![]() |
Trosečnící v soukromí hlasují proti jinému hráči |
Jak se můžete dočíst v sekci o skryté imunitě, v určité chvíli jsou požádáni hráči, kteří mají skrytou imunitu, o možnosti zahrát tuto imunitu.
Hořící pochodeň vyřazeného hráče je následně uhašena a při tom Jeff prohlásí:"Kmen promluvil. Je čas odejít." (The tribe has spoken. It's time for you to go.). Hráč poté opouští Kmenovou radu a je požádán, aby pronesl závěrečná slova ve zpovědnici umístěnou mimo Kmenovou radu. Tato řeč je poté vysílána při závěrečných titulcích. Zbývající členové kmene jsou požádání, aby se se svými pochodněmi vrátili zpět do svého tábora. V některých sériích se tak kmen dostal ke zdroji ohně (díky hořícím pochodním), ale v jiných sériích, pokud ještě neměli rozdělaný oheň vlastními silami, hořící pochodně si s sebou brát nesměli.
![]() |
![]() |
Pokud je trosečník vyloučen, je mu uhašena pochodeň a musí odejít |
V případě nerozhodného výsledku, jsou hráči požádáni o nové hlasování. Tohoto hlasování se však nezúčastní hráči, mezi kterými se rozhoduje a volit se může jen pro jednoho z těchto trosečníků. Pokud však opět dojde k nerozhodnému výsledku, hráči mezi kterými se rozhodovalo dostanou imunitu a všichni ostatní si losují kameny z pytlíku. Hráč, který si vybere kámen s jinou barvou než ostatní je vyloučen ze hry. Ve dřívějších sériích, byli hráči v případě nerozhodného výsledku dotazováni, kolik hlasů měli na předchozích Kmenových radách a ten, kdo jich měl více, byl vyloučen ze hry. V Survivor: Africa v případě nerozhodného výsledku, hráči soutěžili v kvízu o přírodě a ten kdo odpověděl špatně, byl vyřazen.
V ojedinělých případech se situace řeší takto:
Pokud je nerozhodný výsledek v případě posledních čtyř hráčů, není již nové hlasování, ale hráči mezi kterými se rozhoduje se zúčastní soutěže mezi sebou.
V Survivor: Palau, Survivor: Panama - Exile Island, Survivor: Cook Islands a Survivor: Gabon to byla soutěž v rozdělávání ohně.
V Survivor: Marquesas byl použit systém tahání kamenů z pytlíku, což Jeff Probst později přiznal za chybu.
Pokud má kmen před sloučením pouze dva členy a je vyslán na Kmenovou radu jako v Survivor: Palau, také zde se trosečníci mezi sebou utkají v soutěži. Tento případ však nastal zatím pouze jednou.
Hráč se může rozhodnout opustit hru. Přestože se ostatní soutěžící k tomuto staví zamítavě, pokud hráč z jakýkoliv důvodů chce hru opustit, je mu to umožněno. Pokud hráč opouští hru na Kmenové radě jako v případě Survivor: Pearl Islands, Survivor: Palau a Survivor: Nicaragua, nejen že se mu pochodeň uhasí, ale také se položí na zem. V závislosti na důvodu odchodu ze hry, může být hráč požádán či také odmítnut, aby pronesl svá závěrečná slova. Pokud hráč hru opustí kvůli zranění či kvůli svým důvodům během hry mimo Kmenovou radu, tak se následující Kmenová rada nekoná a druhému kmeni je oznámen odchod jednoho soutěžícícho. Ale může se stát, že pokud je ve hře stále mnoho trosečníku, může se konat jak soutěž o imunity tak i následná Kmenová rada.
Porota
Vyloučení hráči opouští zcela hru, avšak při posledních 9, 10 či 12 hráčích, se vyloučený hráč stává členem poroty. Porota na konci hry rozhoduje z posledních dvou nebo tří hráčů, kdo se stane vítězem a zaslouží si hlavní výhru. Od chvíle, kdy je porota tvořena, její členové se zúčastňují každé Kmenové rady, kde v tichosti sedí a pozorují průběh rady. Porota je ubytována v místech, kde jsou ostatní členové týmu. Členové poroty mají mezi sebou zakázáno diskutovat ohledně hlasování, aby se zabránilo spolupráci či tajným dohodám v hlasování ve finálové části hry. Toto platí až do vyhlášení vítěze.
Konec hry
Poslední dvě soutěže (počínaje třetím až posledním dnem celé hry) před závěrečnou Kmenovou radou mají většinou podobný průběh (v závislosti na počtu trosečníků, kteří se zúčastní závěrečné Kmenové rady):
Předposlední soutěž obvykle zbývající trosečníci dostanou jídlo na přípravu vydatné snídaně. Poté je soutěž, která je většinou vyčerpávající, složitější. Obvykle je to nejkomplikovanější soutěž za celou sezónu a kombinuje prvky z předchozích soutěží. Následuje Kmenová rada, kde je vyloučen jeden z trosečníků.
Před úplně poslední soutěží, jsou trosečníci požádání, aby uctili památku trosečníků vyloučených během hry. To se většinou děje tak, že trosečníci chodí od pochodně k pochodni vyloučených trosečníků a připomínají si je. Na konci tohoto rituálu je čeká poslední soutěž, kterou musí podstoupit. Tato soutěž je koncipována rovnováhu či vytrvalost a může trvat i půl dne. Ve většině sérii se této poslední soutěže zúčastní tři trosečníci a vítěz imunity v této soutěži má na Kmenové radě možnost si vybrat svého protihráče na závěrečnou Kmenovou radu a tím si zlepšit šance na vítězství celé hry. Po tomto posledním hlasování se rozhodování přesouvá na porotu, která na závěrečné Kmenové radě určí vítěze titulu „Poslední Trosečník“.
V posledních řadách se závěrečné Kmenové rady účastní tři hráči. Poslední soutěž a rituál s památkou vyloučených trosečníků se uskuteční o jedno hlasování dříve. Poslední soutěž o imunitu se koná ve čtyřech soutěžících a vítěz má garantované místo na závěrečné Kmenové radě s dalšími dvěma trosečníky.
Závěrečná Kmenová rada
V posledním soutěžním dni finalisté soutěže vyčistí tábor a strhnou nebo spálí přístřešek a vzdají tím poctu, že se dostali až na úplný konec hry. Potom odcházejí na poslední, závěrečnou Kmenovou radu.
Závěrečná Kmenová rada ve většině sérií probíhá podle stejných pravidel a postupů:Každý z finálových hráčů je vyzván, aby řekl svou úvodní řeč k porotě a zdůvodnil, proč právě on by měl dostat jejich hlasy. Poté jsou postupně vyzváni všichni členové poroty, aby položili otázku či otázky na finalisty, kteří na ně musí odpovědět. V některých případech porotce nemusí položit otázku, ale pouze říct svou krátkou řeč, která nevyžaduje žádnou odpověď. Od Survivor: Borneo do Survivor: Panama - Exile Island každý z finálových hráčů měl ještě možnost říct konečnou závěrečnou řeč, ve které mohl ještě reagovat na otázky od poroty a znovu vysvětlit, proč právě oni si nejvíce zaslouží vyhrát. Pak každý člen poroty hlasuje pro jednoho z finalistů, který si podle nich nejvíce zaslouží vyhrát.
Po odhlasování všech členů poroty, Jeff vezme schránku s hlasy a odchází pryč. Hráčům je oznámeno, že přečtení hlasů proběhne v živém vysílání. Hlasy jsou zabezpečeny až do živého vysílání, kde se hlasy odhalí a vzejde z nich vítěz celé hry. V pár případech, jako například v Survivor: Africa nebo Survivor: Thailand, byla závěrečná Kmenová rada a finále udělány tak, jako by se celá tato událost odehrávala stále na Kmenové radě v divočině. Tomu divák věří až do chvíle, kdy kamera najede na publikum ve studiu. To je možné vytvořením stejné Kmenové rady ve studiu jako byla na místě natáčení v divočině.
Pokud se vítěz vybírá ze dvou finalistů, je téměř vždy počet členů poroty lichý a nemůže tedy dojít k nerozhodnému počtu hlasů pro každého finalistu. Nicméně, pokud jsou tři finalisté nebo jako v případě Survivor: Micronesie - Fan vs. Favorites, kde byl počet členů poroty sudý a vybírali ze dvou finalistů, může dojít k remíze. Bohužel mechanismus, který by remízu vyřešil, není znám. Během finále Survivor: Micronesia - Fan vs. Favorites měl Jeff přichystanou bílou obálku ve které, jak tvrdí, měl připraveny pokyny v případě remízy. Ale jelikož remíza nakonec nenastala, nebyla odkryta ani tato obálka.
Výhra
Vítěz hry získá titul "Poslední Trosečník" a šek na 1 000 000 dolarů. Vítěz také získá auto od sponzora soutěže (kromě série Survivor: Cook Islands). V několika sériích se finálový hráči domluvili, že vítěz si také ponechá vlajku či jiný typický předmět z tábora.
Navíc při posledních pěti či šesti hráčích se v jedné soutěži hraje o auto. Prozatím, vítěz této soutěže o auto zatím nikdy nevyhrál celou hru a to vedlo k tomu, že se považuje výhra auta za prokletí. :-)
Každý hráč obdrží výhru v závislosti na délce jejich setrvání v soutěži. Ve většině sérií, druhé místo (runner-up) obdrží 100 000 dolarů a třetí místo 85 000 dolarů. Sonja Christopher, která byla prvním vyloučeným trosečníkem v Survivor: Borneo obdržela 2 500 dolarů. Výhry vzrostly pro Survivor: All-Stars, kde trosečník na druhém místě obdržel 250 000 dolarů, na třetím místě 125 000 dolarů a čtvrtém místě 100 000 dolarů. Tina Wesson, která byla první vyloučena v Survivor: All-Stars získala 25 000 dolarů. V sérii Survivor: Fiji, kde poprvé trosečníci na druhém a třetím místě získali shodný počet hlasů (finále se odehrávalo ve třech soutěžících), oba tito trosečníci obdrželi 100 000 dolarů a trosečník na čtvrtém místě dostal 60 000 dolarů. Odměny u jiných sériích s více než šestnácti trosečníky jsou neznámé.
Všichni soutěžící obdrží 10 000 dolarů za jejich přítomnost na Reunion show (závěrečné setkání všech trosečníků ve studiu).
Soutěže se zpravidla konají v tří denním cyklu - jeden den je soutěž o odměnu, další den je odpočinkový a následuje soutěž o imunitu a Kmenová rada.
Pod textem je video, kde soutěžící soutěží o odměnu nebo imunitu. :-)